גוזם עצים מומחה – קווים לדמותו

גוזם עצים מומלץ עם ציוד מתאים

רכשתם לעצמכם מסור חשמלי מקצועי, ואפילו כמה רתמות לטיפוס על עצים? מזל טוב, הפכתם לבעלי מסור. אבל כמובן שכל הידע, המקצועיות והניסיון שנחוצים על מנת לכרות או לגזום עצים בצורה אפקטיבית – לא מגיעים אוטומטית ביחד עם הציוד הנדרש.

כפי שברור לכם שאתם עצמכם לא הפכתם בין לילה לגוזמי עצים מדופלמים, כך עליכם להבין שגם איש מקצוע זקוק להרבה יותר הכשרה וכישורים מאשר לרכוש ציוד גיזום ולקרוא לעצמו גוזם מומחה. אז מי הם בעצם גוזם עצים מוסמך באמת, איזה ערך נוסף הוא מביא לעבודה ואיך אפשר לזהות אותם?

 

מי הוא אילנאי והאם זה הכרחי לגיזום עצים?

הסמכת אילנאי היא תחום חדש יחסית במשרד החקלאות בארץ. לקורס יכולים להצטרף עובדים שכבר יש ברשותם תעודת "גוזם מומחה" של משרד החקלאות, ולרוב עליהם להיות גם הנדסאים, אגרונומים, או אדריכלי נוף בהכשרתם.

במהלך הכשרתו, לומד האילנאי לא רק על עבודת הגיזום עצמה אלא עולם ומלואו לגבי עצים, סוגיהם, גלגול חייהם וצרכיהם: החל מבחירת העץ במשתלה, דרך טיפול, אחזקה, דישון והשקיה, ועד שיקום ואורתופדיה, כולל גיזום מקצועי והערכת סיכונים במקרה הצורך.

גוזם עצים שהוא גם אילנאי, מגיע אליכם עם ידע מקיף שקשור לא רק לעבודת המסור עצמה, אלא הבנה כוללת ומלאה יותר של העץ, למה הוא זקוק, כיצד אפשר לטפל בו ומה הפתרון הנכון והבריא עבורכם ועבור העץ לטווח הרחוק.

גיזום עצים עם רץ בגובה

 

גוזם עצים מקצועי

מעבר לידע הנרחב במיני עצים ובגלגול החיים שלהם, גוזם עצים מקצועי באמת יגיע עם סט של מיומנויות שאולי לא חשבתם עליהן, מעבר ליכולת העבודה עם מסור.

לדוגמא, גיזום מדויק ועדין או גיזום של עץ שממוקם באופן בעייתי ביחס לבניינים וקווי החשמל סביבו – בכל אלה יהיה יתרון משמעותי לגישה באמצעות טיפוס על העץ. לעתים ניתן לבצע את אותן עבודות גם בעזרת מנוף, אם תנאי הקרקע מאפשרים גישה זו. אולם במקרה זה העבודה יקרה ואיטית יותר, לגוזם יש גישה מוגבלת הרבה יותר לענפים הנכונים ביותר לגיזום לשם פתרון הבעיה, ואין באפשרותו לעבוד בעדינות ודיוק.

ממש כפי שגיזום עצים דורש הכשרה מיוחדת, כך גם טיפוס בסנפלינג לשם גיזום עצים גבוהים איננו עניין של מה בכך. גוזם עצים שעושה שימוש בסנפלינג הוא בוגר קורס הכשרה מקיף, עליו להגיע עם הביטוח המתאים ועם ידע מספק בנהלי הבטיחות והזהירות לשם ביצוע המשימה.

 

גוזם עצים מוסמך עם האהבה לאדמה

תכונה קריטית ביותר עבור גוזם עצים, שקשה למדוד אותה לפי אתר האינטרנט או הפרסומת של איש המקצוע – היא האהבה שלו למקצוע, לאדמה ולצמחים שבהם הוא מטפל. בגיזום עצים הרבה פעמים תמצאו כי ישנה הדרך הקלה והמהירה לגזום את העץ, וישנה הדרך העדינה והנכונה יותר עבור העץ כדי ושישגשג, יצמח בצורה נכונה, וימשיך לחיות עוד הרבה שנים.

על מנת להסתכל על התמונה הרחבה ולתת את העצות נכונות ביותר עבורכם ועבור העצים, יש לעבוד רק עם אנשים בעלי אהבה לאדמה ועניין אמיתי במקצוע שלהם. מי שנכנס למקצוע הזה מכל סיבה אחרת, הרבה פעמים יחפש את הפתרון הקל ביותר בעבורו, או פשוט יעשה שיקולים של רווחיות עבור עצמו, ולא עבורכם או עבור העץ עצמו.

איך תזהו גוזם מומחה?

את האהבה הזו למקצוע אפשר לזהות לפי התנהלות השיחה המקדימה שתנהלו עם בעל המקצוע, כאשר תתארו לו את הבעיה ותשאלו לדעתו לגבי פתרונות אפשריים. סימן חיובי נוסף הוא ההכשרות הנוספות שיש ברשותו – מי שעבר קורס אילנאי, למשל, כנראה מתעניין בעצים יותר מאשר בשכר.

מחפשים גוזם עצים מקצועי ומוסמך? מעוניינים בייעוץ מקצועי או מידע נוסף? צרו איתנו קשר, המענה שלנו מהיר, מקצועי ואדיב.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם
אלי מרציאנו
אלי מרציאנו
Read More
התרשמתי מאוד מצבי כבר בשיחת הטלפון הראשונה ועוד יותר במהלך העבודה. ממליץ לכל מי שמחפש חברת גיזום וכריתה רצינית מאוד.
גיתית פרידברג
גיתית פרידברג
Read More
שירות מקצועי יוצא דופן בחריצות במאמץ והקשבה לבקשותיי. בנוסף קיבלתי, השכלתי שעבודת הגיזום הינה שיטתית עם ידע והבנה עמוקה של האגרונומיה, וכל זאת פגשתי אצל צבי רזניק. שהגעתי איליו במקרה. (כנראה אין מקריות).
דוד - וועד בית בקריות
דוד - וועד בית בקריות
Read More
"כבר משיחת הטלפון הראשונה עשה רושם שמדובר במקצוענים. נתנו אינפורמציה רחבה כבר בטלפון והסבירו על כל התהליך ולוח הזמנים הצפוי. כרתו לנו מספר עצים וגזמו את השאר, השאירו שטח נקי ועצים בריאים."
אביטל - בית פרטי בקריות
אביטל - בית פרטי בקריות
Read More
נאלצתי לכרות עץ ותיק שהיה אצלנו שנים רבות. הפרידה הייתה לי קשה והייתה צריכה מישהו רגיש וסבלני, ומצאתי את צבי מרץ בגבוה. צבי היה אמפתי, מקצועי ועשה את הדברים על הצד הטוב ביותר, מאז אני ממליצה עליו לכולם.
Tomer W‏
Tomer W‏
Read More
עבודה מקצועית. מסביר ומפרט.
Yuval Netzer‏
Yuval Netzer‏
Read More
מקצוען אמיתי, ראש שקט, טיפול מסור ומקצועי.
Previous
Next
אהבתם? שתפו את העמוד
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
למידע וייעוץ מקצועי