כריתת עץ בשטח פרטי

כריתת עץ בשטח פרטי - רץ בגובה

ההנחה הרווחת של מרבית הציבור היא שבבתים הפרטיים שלנו מתאפשר לנו לעשות כל מה שעולה בדעתנו, וכפועל יוצא אפשר להסיק שפעולה של כריתת עצים בבית פרטי נתונה לשיקול דעתנו הבלעדי – אך המציאות אומרת אחרת. גם כאשר עצים נמצאים בשטח הפרטי שלנו, ההחלטה על כריתה שלהם היא איננה נחלתנו בלבד.

מעצם חשיבותם של העצים לסביבה, לבריאות ולטבע, נדרש אישור של פקיד היערות לכריתת עץ גם בבית פרטי, ובלעדיו אתם מסתכנים בלא פחות מעבירה פלילית.

אילו עצים דורשים אישור כריתה?

קיומם של עצים חשוב מאוד לכולנו, מהסיבה הפשוטה שהם צורכים פחמן דו חמצני ופולטים חמצן, ואם יש משהו שמשותף לכלל האנושות, זה הצורך לנשום. ישנם עצים רבים הידועים בתרומתם הרבה לסביבה ולכן למחוקק יש אינטרס להגן עלינו ולקבוע חוקים שיאפשרו את השארות העצים בסביבה.

עצים הדורשים אישור כריתה הם עצים בוגרים מכל סוג.
בשטח מגורים פרטי, עץ נחשב לבוגר אם קוטר גזעו הוא 20 סנטימטרים ומעלה וגובהו הוא לפחות 1.3 מטרים.

כריתת עצים בשטח פרטי
במקרה הזה לא תצטרכו אישור..

כריתת עץ בחצר פרטית להם נדרש אישור הם עצים מוגנים, כלומר גם אם אינם עונים על ההגדרה של עץ בוגר, נדרש אישור בכדי לכרות אותם באופן חוקי (קראו עוד על חוק כריתת עצים). בין עצים אלו נמנים עצי זית, עצי חרוב, עצי אורן, עצי אקליפטוס, עצי ברוש ועוד. ניתן למצוא את הרשימה המלאה, אשר כוללת כ-70 עצים, בחיפוש מהיר באינטרנט.

כריתת עץ בבית פרטי - זית
במקרה של עץ זית – בוודאי שתצטרכו אישור

איך משיגים אישור כריתת עץ בשטח פרטי?

את הבקשה יגיש בעל הקרקע או מיופה כח מטעמו. הבקשה תוגש על גבי טופס הבקשה ורק עליו, ויש להקפיד על חתימה של הרשות המוניציפאלית. יש לצרף 2 תמונות לכל עץ מדובר, תמונת תקריב ותמונת צלמית.

אם ישנה סיבה בריאותית לכריתת העץ, למשל אלרגיה, יש לצרף אישור מרופא מומחה המאשר את סיבת הגשת הבקשה.

לצורך כריתת עץ בבית משותף, למשל בית דירות, יש להשיג חתימות ברב של 75% מהדיירים הגרים בבניין.

אם מדובר בבקשה הנוגעת לעצים המפוזרים ברחוב, יש לצרף מפה מפורטת לצורך התמצאות ואיתור העצים המדוברים. ניתן למשל לצרף תצלום אווירי באיכות טובה או מפת מדידה שעליה ניתן לסמן את העצים ולמספר אותם.

כך ניראה טופס בקשה לאישור כריתת עץ:

טופס בקשת אישור כריתת עצים

לאחר שמילאתם את הבקשה לאישור כריתת עץ בשטח פרטי עם כל הטפסים הדרושים, יש להגיש אותה אל פקיד היערות האחראי על אזורכם. במידה ואישר את הבקשה, תוכלו לכרות את העצים בלי להסתכן בעבירה פלילית. במידה והבקשה נדחתה, תוכלו להגיש ערעור אצל פקיד היערות הארצי שיש בכוחו לספק תשובה שונה בדבר כריתת עצים בשטח פרטי.

קיבלתי אישור כריתה, מה עושים עכשיו?

לאחר קבלת אישור כריתת עץ, תוכלו לפנות לחברה העוסקת בכריתת עצים. בישראל ישנן מספר חברות שונות שעוסקות בתחום, ולכן רצוי לפנות לכמה מהן ולהעריך איזו הכי כדאית לפי שיקולכם. דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת החברה לכריתת עצים בשטח פרטי הם: כמה שנים החברה עוסקת בכריתת עצים? האם יש להם את כל האישורים הנדרשים לכך? מה העלות של הכריתה? האם ברשותם כל הביטוחים הרלוונטיים לשמירה על רכושכם ועל חס וחלילה פגיעה באדם? האם יש ברשותם ציוד מתאים לעבודות גובה מורכבות? האם מנהל עבודה יימצא באזור ביום הכריתה? כל אלה יכולים לשפוך אור ולסייע לכם בבחירת גוזם עצים אחראי ומקצועי.

רץ בגובה – כריתת עצים בשטחים פרטיים

לסיכום, עצים אינם רכושו הפרטי של אף אחד, וגם אם אדם שתל עץ בעצמו ולאחר שגדל הוא אינו מרוצה ממנו מכל סיבה שהיא, עדיין אין בסמכותו לקבל את ההחלטה לכרות את העץ (אם וכאשר הגיע למימדים מסוימים שאותם הגדיר החוק כאסורים לכריתה).

אולי לא נעים להתעסק עם בירוקרטיה, ואולי זה נראה לא הוגן לעבור תלאות כדי להסיר משהו מנוף שטחו של אדם פרטי, אך חוקים קפדניים אלו כאן כדי לשמור על כולנו, ולא רק על העצים. עצים נותנים לנו את האוויר שלנו, צבעם משמח אותנו וממלא את הרדיוס הסובב אותם באנרגיה מלאת חיים, יש לעצים ערך נדל"ן לא מבוטל ומדי פעם הם אפילו מפנקים אותנו בפירות טעימים. אז צאו לקבל את האישורים בחיוך, הם שם מסיבות חשובות מאוד.

אם אתם מעוניינים לבצע כריתה של עץ בבית פרטי וזקוקים לחברת גיזום וכריתה שאוהבת את הטבע, ומעסיקה גוזמים – אילנאים מקצועיים ומקצוענים בתחומם אז אנחנו ב"רץ בגובה" נשמח לסייע – צרו איתנו קשר.

שאלות ותשובות בנושא כריתת עצים בשטח פרטי

עצים הנדרשים לאישור כריתה הם עצים בוגרים מכל סוג. הפרמטרים לעץ בוגר הם קוטר הגזע (20 סנטימטרים ומעלה) וגובה העץ (1.3 מטרים ומעלה). למעט עצים בוגרים, קיימים מספר סוגי עצים המוגדרים עצים מוגנים להם נדרש אישור כריתה גם אם אינם עונים על ההגדרה של עץ בוגר. קיימים 70 עצים מוגנים ביניהם עצי זית, עצי אורן ועוד.

את הבקשה לאישור כריתת עצים בבית פרטי יש להגיש בעל הקרקע או מיופה כח מטעמו אל פקיד היערות האחראי על האזור בו ממוקם העץ. הבקשה תוגש על גבי טופס הבקשה ויש להקפיד על חתימה של הרשות המוניציפאלית. יש לצרף 2 תמונות לכל עץ מדובר – תמונת תקריב ותמונת צלמית.

עץ בבניין או בבתים עם שטחים משותפים יכול להוות מטרד לחלק מהדיירים בעוד שלחלק אחר לא יהיה עניין בדבר. לצורך כריתת עץ בבית משותף, למשל בית דירות, יש להשיג חתימות ברוב של 75% מהדיירים המתגוררים בבניין בכדי לקבל אישור לכרות את העץ הטורדני.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם
אלי מרציאנו
אלי מרציאנו
Read More
התרשמתי מאוד מצבי כבר בשיחת הטלפון הראשונה ועוד יותר במהלך העבודה. ממליץ לכל מי שמחפש חברת גיזום וכריתה רצינית מאוד.
גיתית פרידברג
גיתית פרידברג
Read More
שירות מקצועי יוצא דופן בחריצות במאמץ והקשבה לבקשותיי. בנוסף קיבלתי, השכלתי שעבודת הגיזום הינה שיטתית עם ידע והבנה עמוקה של האגרונומיה, וכל זאת פגשתי אצל צבי רזניק. שהגעתי איליו במקרה. (כנראה אין מקריות).
דוד - וועד בית בקריות
דוד - וועד בית בקריות
Read More
"כבר משיחת הטלפון הראשונה עשה רושם שמדובר במקצוענים. נתנו אינפורמציה רחבה כבר בטלפון והסבירו על כל התהליך ולוח הזמנים הצפוי. כרתו לנו מספר עצים וגזמו את השאר, השאירו שטח נקי ועצים בריאים."
אביטל - בית פרטי בקריות
אביטל - בית פרטי בקריות
Read More
נאלצתי לכרות עץ ותיק שהיה אצלנו שנים רבות. הפרידה הייתה לי קשה והייתה צריכה מישהו רגיש וסבלני, ומצאתי את צבי מרץ בגבוה. צבי היה אמפתי, מקצועי ועשה את הדברים על הצד הטוב ביותר, מאז אני ממליצה עליו לכולם.
Tomer W‏
Tomer W‏
Read More
עבודה מקצועית. מסביר ומפרט.
Yuval Netzer‏
Yuval Netzer‏
Read More
מקצוען אמיתי, ראש שקט, טיפול מסור ומקצועי.
Previous
Next
אהבתם? שתפו את העמוד
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
למידע וייעוץ מקצועי