גיזום או כריתת עץ פיקוס

גיזום עץ פיקוס

אחד העצים הנפוצים ביותר המקשטים את ארצנו הוא הפיקוס – עץ גדול ומרשים שעושה לנו צל בקיץ, ירוק בעיניים… וגם הרבה לכלוך על הרצפה. זו הסיבה לכך שחלק גדול מהלקוחות שיוצרים איתנו קשר מעוניינים להתייעץ לגבי גיזום עץ פיקוס שמפריע ברחוב או בבית שלהם. אז אחת ולתמיד בואו נעשה סדר: מיהו אותו פיקוס, איך מתמודדים אתו, ומתי נכון לפנות לגיזום או כריתת עץ פיקוס?

מיהו עץ הפיקוס?

העץ הישראלי הנפוץ שאנחנו בדרך כלל מתייחסים אליו כשאנחנו מדברים על פיקוס, הוא עץ בגובה של 9 עד 15 מטרים ובקוטר נוף של 8 עד 14 מטרים, ירוק כל השנה וחזק במיוחד כך שהוא מסוגל לחיות שנים רבות עם טיפוח מינימלי. למען האמת, השם פיקוס מתייחס למין שלם של 850 סוגי צמחים, אבל הפיקוס שאנחנו מכירים בארץ בדרך כלל משתייך לאחד מכמה מינים ספורים: פיקוס קדוש, פיקוס הגומי פיקוס השקמה, פיקוס התאנה ופיקוס השדרות. חשוב להבין שהפיקוס הוא עץ מוגן בארץ, כלומר שלא ניתן לכרות אותו ללא אישור מקק"ל או מהרשות המקומית הרלוונטית.

כשהפיקוס הופך למטרד

למרבה הצער, עם כל היופי והנוף הירוק שהעצים האלה מספקים לנו, לעתים הם גם עלולים להפוך למטרד ואפילו לסכנה למבנים ולבני אדם בסביבתם. התלונות השכיחות ביותר:

  • עצים ירוקי עד – נשירת פירות במשך חודשים ארוכים בכל שנה, מה שיוצר לכלוך, מושך חיידקים, ויכול אף ליצור סכנת החלקה על מדרכות. בשנים האחרונות עשתה את דרכה ארצה צרעה מזן מסוים שמצליחה להפרות את פירות הפיקוס ובשל כך גורמת לפירות שמהווים מטרד במשך שלושה חודשים בשנה.
  • צמרתו השופעת והרחבה של העץ נעימה לא רק לבני אדם שמחפשים תחתיו מחסה, אלא גם לשלל חיות, טפילים ומזיקים. עטלפי פירות, למשל, אוהבים להתאסף בהמוניהם בין ענפי הפיקוסים הגדולים, לאכול את הפירות ולירוק אותם לכל עבר.
  • שורשים שצומחים מעל פני האדמה עלולים להרים מדרכות או אפילו להזיק לבתי מגורים. אם הם צומחים לעומק האדמה, הם עלולים לפגוע בתשתיות הסמוכות.

במקרים אחרים, בריאותו של הפיקוס עצמו עלולה להיפגע ללא גיזום כאשר הוא עודנו צעיר. גיזום עץ צעיר יאפשר לעצב את צורתו ולהבטיח צמיחה בריאה ובטיחותית. אם זה המצב עם עץ הפיקוס שבסביבתכם, הצעד הנכון הוא להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה שיעזור לכם להבין את כל השיקולים ולהחליט האם הפתרון הנכון הוא לגזום לקשור ולעגון או לפעמים אפילו לכרות את העץ.

כריתת עץ פיקוס רץ בגובה
עץ פיקוס שיצא מגדרו

גיזום עץ פיקוס

עצי הפיקוס הם חלק חשוב מהמערכת האקולוגית בארצנו, ולכן נעדיף תמיד גיזום עץ פיקוס על פני כריתתו אם הדבר אפשרי. גיזום עץ פיקוס יכול להיות הכרחי וגם מועיל במקרים שבהם הענפים או השורשים של העץ גדלו פרא ולא זכו לטיפוח לאורך זמן. הסכנה בכך היא ענפים ארוכים או סבוכים מדי, שעלולים להסתבך בקווי חשמל סמוכים, או שורשים שיוצרים מכשול מסוכן על המדרכה או אפילו פוגעים בצנרת תת קרקעית או יסודות של בניינים.

בנוסף, גם העץ עצמו נפגע מתקופה ממושכת של הזנחה וחוסר גיזום. אם הענפים צומחים בצורה א-סימטרית או רחבה מדי, העץ עלול שלא לעמוד במשקל ענפיו, להתכופף או אפילו ליפול. קריסת עצים, כמובן, איננה טובה לעץ וגם לא לאנשים שחיים סביבו.

גיזום עצים עם רץ בגובה

כריתת עץ פיקוס

במקרים שבהם לא ניתן לגזום את העץ, או כאשר גיזום לבדו לא יפתור את הבעיה, לא תהיה ברירה אלא לשקול כריתת עץ פיקוס. בדרך כלל כאשר ניתן אישור לכרות עץ פיקוס, הדבר נעשה במטרה לקדם התפתחות ובנייה של תשתיות ותחבורה. למשל, לשם בניית הרכבת הקלה בתל אביב אושרה כריתה של כ-10 עצי פיקוס.

מדובר במשימה לא פשוטה שדורשת איש מקצוע בעל ותק וניסיון בתחום. הקושי בכריתת עץ פיקוס תלוי, בין השאר, בגילו של העץ, בעובי ובמספר השורשים, וכו'. פיקוס ותיק, למשל, יכול להיות בעל גזע עבה ביותר ולהצמיח שורשים עמוקים מאוד לתוך האדמה. בכל אלה יש להתחשב כאשר אתם שוקלים האם לכרות עץ פיקוס, כמה זמן תדרוש המשימה וכמובן – כמה זה יעלה.

מחיר גיזום פיקוס

לעיתים ניתן לראות מודעות או פרסומים בדבר גיזום עץ פיקוס החל מ – 700 שקלים, כריתת עץ פיקוס החל מ-900 ש"ח וכך הלאה.
המפרסמים תמיד יכתבו אותיות קטנות כמו המחיר ישתנה בהתאם לגודל העץ ומורכבותה של העבודה.

אז לצערנו לא ניתן לקבוע מחיר אחיד לכל עצי הפיקוס אך ניתן כמה כללי אצבע שיסייעו לכם להבין את נושא המחירים.

מחיר של גיזום עץ פיקוס ועצים בכלל יכול לכלול או לא לכלול את נושא פינוי הגיזום, יש לזה משמעות רבה מבחינת המחיר.

כמובן כי תנאי השטח ישפיעו על התמחור, האם נדרש להביא מנוף לצורך זה, האם אפשר להסתפק בגיזום באמצעות ציוד סנפלינג בלבד?

כמו כן, גם למקצועיות של הגוזם יש השפעה, גוזם שאינו בר סמכא ועתיד לייצר נזק לעץ (גיזום עצים ואילנאות הם מקצוע שמצריך ידע מקצועי רב) כנראה שיגבה מחיר נמוך יותר, אך תצטרכו לשאול את עצמכם האם זה שווה את החסכון במחיר.

נושא אחרון ומרכזי הוא נושא הביטוח של הגוזם – ביטוח צוות העובדים וביטוח נזק לרכוש. גיזום וכריתת עצים הם עבודות שישנה סכנה לצדן. נזק יכול להיגרם לרכוש ובמקרה ואין לחברת הגיזום ביטוח אז אתם תאלצו לשלם או להתנהל בבתי משפט. לכן, שימו לב כי אתם בוחרים בחברה עם אחריות מקצועיות וכלל הביטוחים הנדרשים – בסופו של יום יצא שכרכם בהפסדכם וחסכון של מאה שקלים יכול להתבטא בנזק של עשרות אלפי שקלים (ולצערנו יש לכך דוגמאות רבות).

עץ פיקוס

רוצים לקרוא עוד על מחיר גיזום עצים? – לחצו כאן

רץ בגובה – הכתובת שלכם לגיזום ולכריתת עצים

כפי שתיארנו עד כה, הטיפול בעץ פיקוס שגורם לכם קשיים, הוא עניין שדורש שיקול דעת מקצועי ותלוי בכמה וכמה משתנים. חברת רץ בגובה מאפשרת לכם להתייעץ עם גוזם אילנאי מוסמך שיבחן את המצב וייתן חוות דעת מקצועית ומיידית לגבי דרך הפתרון הנכונה ביותר עבורכם ועבור עץ הפיקוס שמטריד אתכם.

עם השנים ביצענו גיזום עצים בצפון, בשרון ובמרכז, ביניהם עצי פיקוס רבים ומינים אחרים כמובן. כמו כן, ביצענו תהליכי שיקום לעצי פיקוס רבים והצלחנו להחזירם למוטב.

אם וכאשר אין מנוס מכריתה אז תדעו שאצלנו אתם בידיים מקצועיות ובטוחות, בידינו כל הביטוחים הדרושים על מנת להגן עליכם ועל רכושכם, וצוות העובדים שלנו מיומן ומנוסה מאוד.

צרו איתנו קשר – תבינו כבר משיחת הטלפון הראשונה שאנחנו האנשים הנכונים עבורכם – עם הרבה אהבה לטבע, תודעת שירות גבוהה ורמה מקצועית ללא רבב.

שאלות בנושא גיזום או כריתת עץ פיקוס:

במקרה שהעץ עודנו צעיר, גיזומו יאפשר לשמור על בריאותו, לעצב את צורתו ולהבטיח צמיחה בריאה ובטיחותית. במקרים שמדובר בעץ בוגר, עץ הפיקוס יכול להוות מטרד ואף סכנה לבני אדם ולמבנים בסביבתו, ולכן גיזום של העץ יכול להיות כורח המציאות.

במקרים מסוימים גיזום העץ לבדו לא יצליח לפתור את המטרד או את הסכנה למבנים ולבני אדם, ולכן נצטרך לשקול את כריתתו. ישנם מקרים נוספים בהם העץ חולה ויכול אף לפגוע בעצים נוספים. במקרים רבים מתבצעת כריתת עץ הפיקוס במטרה לקדם תוכניות בנייה ותשתיות (כמובן על פי חוק ולפי ההנחיות).

ניתן למצוא בפרסומים שונים גיזום עץ הפיקוס החל מ – 700 שקלים וכריתת העץ החל מ-900 ש"ח וכך הלאה. אך פרסומים אלו מלווים באותיות קטנות על שינויי מחיר אפשריים בהתאם לגודל העץ, מורכבותה של העבודה ומשתנים נוספים שעלולים לשנות את המחיר מקצה לקצה. לכן, לא ניתן לקבוע מחיר אחיד בנושא.
בקבלת הצעת מחיר חשוב לבדוק האם השירות כולל את פינוי הגזם (מלאכה מורכבת שעלולה לעלות אלפי שקלים לבדה). האם המחיר כולל מע"מ או לא, האם מדובר על צוות מנוסה ומקצועי בעל ידע באילנאות, האם קיים ביטוח לצוות העובדים, ביטוח נזק לרכוש ועוד.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם
אלי מרציאנו
אלי מרציאנו
Read More
התרשמתי מאוד מצבי כבר בשיחת הטלפון הראשונה ועוד יותר במהלך העבודה. ממליץ לכל מי שמחפש חברת גיזום וכריתה רצינית מאוד.
גיתית פרידברג
גיתית פרידברג
Read More
שירות מקצועי יוצא דופן בחריצות במאמץ והקשבה לבקשותיי. בנוסף קיבלתי, השכלתי שעבודת הגיזום הינה שיטתית עם ידע והבנה עמוקה של האגרונומיה, וכל זאת פגשתי אצל צבי רזניק. שהגעתי איליו במקרה. (כנראה אין מקריות).
דוד - וועד בית בקריות
דוד - וועד בית בקריות
Read More
"כבר משיחת הטלפון הראשונה עשה רושם שמדובר במקצוענים. נתנו אינפורמציה רחבה כבר בטלפון והסבירו על כל התהליך ולוח הזמנים הצפוי. כרתו לנו מספר עצים וגזמו את השאר, השאירו שטח נקי ועצים בריאים."
אביטל - בית פרטי בקריות
אביטל - בית פרטי בקריות
Read More
נאלצתי לכרות עץ ותיק שהיה אצלנו שנים רבות. הפרידה הייתה לי קשה והייתה צריכה מישהו רגיש וסבלני, ומצאתי את צבי מרץ בגבוה. צבי היה אמפתי, מקצועי ועשה את הדברים על הצד הטוב ביותר, מאז אני ממליצה עליו לכולם.
Tomer W‏
Tomer W‏
Read More
עבודה מקצועית. מסביר ומפרט.
Yuval Netzer‏
Yuval Netzer‏
Read More
מקצוען אמיתי, ראש שקט, טיפול מסור ומקצועי.
Previous
Next
אהבתם? שתפו את העמוד
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
למידע וייעוץ מקצועי