אגרונומיה – מיהו אגרונום מומחה

אגרונומיה – מיהו אגרונום מומחה2022-02-16T07:20:13+00:00

טיפול מיטבי בעצים

המונח 'אגרונומיה' מתייחס לתורת החקלאות ולאופן בו האדם יכול להשביח צמחים, לטפח אותם ולטפל בהם.
אנחנו נתמקד בתפקיד אגרונום מומחה אשר אחראי על טיפול בעצים בנוף העירוני, כי מבחינות רבות תחום זה מופקר, ומי שמטפל בפועל ברבים מהעצים במרחב העירוני בישראל הם אנשים שלא עברו בפקולטות לחקלאות ולא הוכשרו כאגרונומים.
למרבה הצער התוצאות לפעמים הרות אסון.

אגרונום מה זה?

אגרונום הוא מי שעוסק באגרונומיה, בעצם מומחה לחקלאות ותפקידו לחקור, לשפר ולייעל תהליכים בתחום החקלאות. האגרונום עוסק במגוון תפקידים של תהליכי ייצור מזון, גידול צמחים, טיפול בעצים בשדות, ביערות, במשקים ועוד.

גיזום יתר מהווה סכנה מיידית לעצים

גיזום הוא הכרח בל יגונה במציאות העירונית בה העצים מתקיימים לצד אנשים מבנים ותשתיות. למעשה, גיזום יכול להיות בעל השפעה חיובית על העץ.

באמצעות גיזום בפיקוח של אגרונום ניתן 'להגביה' עצים (כלומר, לעודד אותם לצמוח לגובה) לעצב אותם כדי שישתלבו במרחב ולהפיק מהם את מרב פוטנציאל הנוף.
בפועל, חלק גדול מהגיזום הוא גיזום מונע שנועד למנוע סכנת קריסה של ענפים במזג אוויר סוער ופגיעה של ענפים צומחים בתשתיות חשמל. כאשר הגיזום הזה נעשה ללא פיקוח יש נטייה לגיזום יתר.

ודאי כאשר מי שהזמין את הגיזום הוא מנהלן ללא קשר רגשי לעץ שרוצה להקטין את הסיכון למינימום ולחסוך את הוצאות הגיזום בעתיד.
התוצאה היא גיזום יתר שעלול במקרים רבים לחסל את העץ, פשוטו כמשמעו.

אגרונום מומחה

טיפול בעצים בפיקוח של אגרונום מומחה

לכן ההמלצה הגורפת היא לבצע גיזום רק בפיקוח הדוק של אגרונום מומחה, כמו שאנחנו נוהגים בחברת 'רץ בגובה'.

חשוב לציין שהאגרונומים שלנו אמונים על אספקטים נוספים של טיפול בעצים, כמו התמודדות עם מזיקים, מציאת פתרונות השקיה והעתקת עצים.
כאשר יתבצע טיפול מקצועי בעץ בפיקוח אגרונום מוסמך אז התוצאות ייראו בהתאם – עץ בריא יותר, מינימום תחזוקה עתידית, סביבה נעימה יותר ונוף מעולה.

אגרונומיה - טיפול בעצים

למידע וייעוץ מקצועי