כריתה או גיזום עצים גבוהים

עבודות גיזום בגובה

גיזום וכריתת עצים הם עבודות נפוצות הנעשות ממגוון סיבות, כאשר חלקן סיבות טובות כגון לשפר את אורח חייו של העץ, למנוע מפגעים וקריסת ענפים, לשמור על מראה אורבני מסודר ברחובות, לצורך בנייה באזור ועוד. את כריתה וגיזום העצים מבצעים מומחים על ידי ציוד מקצועי ומתקני הרמה לגובה.

 מה צריך לדעת בעת גיזום עצים גבוהים?

אז אם גם אתם זקוקים לשירותי גיזום עצים גבוהים ומסוכנים, כריתת עצים שמהווים סיכון או העתקת עצים מסיבות שונות אז כדאי שתדעו כמה דברים חשובים;

  1. רק בעלי מקצוע בעלי הסמכה יכולים לבצע גיזום וכריתת עצים

כריתת עצים היא עבודה שחייבת להיעשות על ידי בעלי מקצוע מוסמכים בעלי רישיון לעבודה בגובה. כיום, כל עבודה שנעשית בגובה של מעל שני מטרים מחייבת את בעל המקצוע להחזיק ברישיון עבודה בגובה, שכן במידה ובעל המקצוע אינו מחזיק ברישיון שכזה, הוא עובר על החוק ועלול לקבל קנסות. חשוב לציין שכריתת עצים שאינה נעשית בצורה מקצועית יכולה להוות סכנה גדולה מאוד לעץ ולעוברי האורח.

  1. שימוש במתקני הרמה ייעודיים

את עבודת הגיזום או כריתת העצים מבצעים על ידי מתקני הרמה ייעודיים, כאשר מדובר על עצים קטנים ניתן להיעזר בבמות הרמה קטנות, אך עבודה עם עצים גבוהים ועבים כמו בדוגמה של גיזום עצי דקל, אקליפטוס ועצים גבוהים נוספים מתאפשרת רק עם שימוש במנוף הרמה מיוחד המגיע עם זרוע הידראולית או ישרה, כזו המאפשרת לעקוף מכשולים ולגזום את הענפים הרצויים.

  1. היתרים לכריתת עצים

על פי חוק "פקודת היערות", יש צורך בקבלת היתר לכריתת עצים או להעתקתם ממקום למקום, גם כאשר העץ מצוי בחצר של בית פרטי. את ההיתר ניתן לקבל מפקיד היערות או ממורשה למתן היתר כריתה. חשוב לציין כי כריתת עץ ללא היתר שכזה עלולה לגרור קנסות כבדים. אזרחים, רשויות או מוסדות המעוניינים לכרות עץ או לבצע עבודות פיתוח בקרבתו, מחויבים להגיש בקשה לכריתה או העתקה של העץ לפקידי היערות של קק"ל או של הרשות המקומית. הם יבחנו את הבקשה ויקבלו החלטה בתוך 21 יום.

  1. תזמון ומינון בעת גיזום העץ

לכל עץ יש עונה מסוימת שבה מומלץ יותר לבצע את עבודות הגיזום, כאשר תזמון זה מקביל לתהליכים הטבעיים של הצמיחה והנשירה של העלים, ולכן מומלץ להיעזר בבעל מקצוע המכיר את כל סוגי העצים כדי שימצא את התזמון הטוב ביותר לגיזום הענפים. חשוב לציין שגיזום העץ בתזמון לא טוב עלול לפגוע בעץ בטווח המידי והארוך. מלבד זאת, בעת הגיזום יש לשמור על מינון מסוים, משום שגיזום יתר עלול לסכן את בריאות העץ ולהשאירו מצולק.
לחצו לקריאה על מתי כדאי לגזום את העץ

  1. גיזום היא פעולה מומלצת שיש לבצע בתדירות גבוהה

פעולת הגיזום היא המומלצת ביותר על ידי מומחים רבים בעולם, משום שהיא מאפשרת לעץ להצמיח עלים חדשים וירוקים, חזקים מתמיד, כמו גם לשמור על בריאותו למשך שנים רבות. מלבד זאת, פעמים רבות מדובר על ענפים חלשים שיש חשש שיפלו ויסכנו את העוברים ושבים, ולכן פעולת הגיזום נעשית גם כדי לשמור עלינו מפני סכנות.

אלו דברים שצריך לדעת טרם גיזום וכריתת עצים.

 רץ בגובה מומחים בגיזום וכריתת עצים, קראו עוד >>>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם
אלי מרציאנו
אלי מרציאנו
Read More
התרשמתי מאוד מצבי כבר בשיחת הטלפון הראשונה ועוד יותר במהלך העבודה. ממליץ לכל מי שמחפש חברת גיזום וכריתה רצינית מאוד.
גיתית פרידברג
גיתית פרידברג
Read More
שירות מקצועי יוצא דופן בחריצות במאמץ והקשבה לבקשותיי. בנוסף קיבלתי, השכלתי שעבודת הגיזום הינה שיטתית עם ידע והבנה עמוקה של האגרונומיה, וכל זאת פגשתי אצל צבי רזניק. שהגעתי איליו במקרה. (כנראה אין מקריות).
דוד - וועד בית בקריות
דוד - וועד בית בקריות
Read More
"כבר משיחת הטלפון הראשונה עשה רושם שמדובר במקצוענים. נתנו אינפורמציה רחבה כבר בטלפון והסבירו על כל התהליך ולוח הזמנים הצפוי. כרתו לנו מספר עצים וגזמו את השאר, השאירו שטח נקי ועצים בריאים."
אביטל - בית פרטי בקריות
אביטל - בית פרטי בקריות
Read More
נאלצתי לכרות עץ ותיק שהיה אצלנו שנים רבות. הפרידה הייתה לי קשה והייתה צריכה מישהו רגיש וסבלני, ומצאתי את צבי מרץ בגבוה. צבי היה אמפתי, מקצועי ועשה את הדברים על הצד הטוב ביותר, מאז אני ממליצה עליו לכולם.
Tomer W‏
Tomer W‏
Read More
עבודה מקצועית. מסביר ומפרט.
Yuval Netzer‏
Yuval Netzer‏
Read More
מקצוען אמיתי, ראש שקט, טיפול מסור ומקצועי.
Previous
Next
אהבתם? שתפו את העמוד
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
למידע וייעוץ מקצועי