איך נקבע מחיר גיזום עצים?

מחיר גיזום עצים תלוי בעץ

מגיעים אלינו לקוחות רבים שנזקקים בפעם הראשונה לגזום את העץ השכונתי או הביתי שלהם, ותוהים למה להם בעצם לשלם מחיר של גיזום עצים. לכאורה, קל לטעות ולחשוב שמדובר במשימה פשוטה וברורה: לוקחים בהשאלה מסור חשמלי מחבר או חברה, נפטרים בעצמנו מהענף שמפריע לנו, וסיימנו, לא? ייתכן שכן, אבל האם סייעתם לצמיחה נכונה ובריאה של העץ, או גרמתם לנזקים גדולים יותר כגון צמיחה מואצת של ענפי מים ועלווה, פצע שממנו יחדרו מזיקים (ישנם סוגים רבים שפוגעים בכל מיני העצים) ונזקים שבסופו של יום יובילו לקריסת העץ.

מחיר של גיזום עצים יגזר מסוג העץ, סוג הגיזום, הנגישות למקום הן לצורכי עבודה והן לצורכי פינוי, כמות הגזם וכמובן אופי ומקצועיותו של הגוזם. בשורות הבאות נרחיב על המאפיינים והמשתנים שישפיעו לכם על המחיר, קריאה מהנה.

 

סוגי עצים עם מחיר גיזום שונה

כל עץ והמחיר שלו

 

מי מתאים לגזום עצים?

גיזום עצים היא עבודה מורכבת שדורשת ידע מקצועי עמוק לגבי צרכיו של העץ, סוג העץ, גילו והדרך הנכונה לגזום אותו כך שהעבודה תקדם את בריאות העץ ותעזור לו לצמוח בצורה נכונה ולהימנע מבעיות מסוכנות ויקרות יותר בעתיד.

וכמובן צריך לדבר על ניסיון של עבודה עם כלי העבודה, הכרת אמצעי הבטיחות הרלוונטיים, כיסוי ביטוחי מתאים, ועוד ועוד…

השורה התחתונה היא: גיזום עצים היא לא עבודה שכדאי לכם לקחת על עצמכם, ואפילו לא מומלץ לשכור כל מי שקורא לעצמו גוזם עצים מקצועי. חשוב לפנות רק לאיש מקצוע בעל ותק רב ומוניטין מתאים.

 

אז מה המחיר של גיזום עצים?

אם התחלתם לחפש את איש המקצוע המתאים לטפל בעצים שלכם, בוודאי כבר גיליתם כי למעשה ישנו מנעד רחב למדי של מחירים לגיזום עצים. המחיר יכול להיות מושפע מטווח גדול של פרמטרים, החל מנתוני העבודה עצמה ועד המיומנות והמקצועיות שמביא אתו איש המקצוע עצמו. דבר אחד שחשוב לזכור לפני שבוחרים באיש המקצוע הנכון עבורכם, הוא שבסופו של יום – מחיר לא משקר. אמנם לא תמיד כדאי ללכת עם בעל המקצוע היקרן ביותר בשוק, ומצד שני ברוב המקרים תזכרו לשירות ברמה שתואמת פחות או יותר את המחיר ששילמתם.

ככלל אצבע נאמר שגיזום ממוצע יתחיל ב-1200 שקלים לעבודה פשוטה, כאשר עבודת גיזום ממוצעת של עץ גבוה תעמוד על 1800- 2800 שקלים. כמובן שיש עבודות גיזום מורכבות יותר, כמו גיזום עצים גבוהים ומסוכנים, הדורשות שימוש במנוף, צוות עובדים רב וכו' ובמקרים כאלה המחיר יכול להאמיר עד אלפים רבים של שקלים.

בכל מקרה, הצעת מחיר צריכה להיבנות על ידי תמונת המצב בשטח ואין הצעת מחיר גנרית שתתאים לכולם. מחיר גיזום העץ הוא אישי ונבנה על סמך כלל הפרמטרים שקיימים בשטח. לכן, וודאו כי גוזם העצים מגיע למקום בטרם נתן לכם הצעת מחיר סופית, וזאת על מנת למנוע הפתעות בעתיד.

גיזום עצים עם רץ בגובה

 

מה חשוב לבדוק בהצעת מחיר לגיזום עצים?

המלצה חמה בנוגע להצעות מחיר של גיזום עצים – אך ורק במסמך כתוב ולא בעל פה.
הצעת מחיר צריכה להיות מפורטת ולהכיל את כל מרכיבי העבודה, תעודות הסמכה ורישיונות עבודה, מסמכי ביטוח כולל אחריות מעבידים וכיסוי לצד ג', לוחות זמנים ואופן הביצוע.

פעמים רבות אנשים מקבלים הצעת מחיר לגיזום הנראית על פניה אטרקטיבית מאוד אך ביום העבודה מבינים כי היא לא כללה פינוי של גזם ואת ניקיון השטח, וזאת רק דוגמה אחת. מקרים נוספים בהם נתקלנו הם שגוזמים התחילו עבודה ואמרו שלא סוכם לקצץ עלווה מהצמרת ואין להם כלים מתאימים עבור זה ועוד כהנה וכהנה.

בשורה התחתונה – מה שלא סוכם על הדף לא נחשב!

 

אז מה יכול להשפיע על מחיר של גיזום עצים?

 

רמת המקצועיות של הגוזם

אחד הפרמטרים המרכזיים בתמחור העבודה הוא הוותק והידע שמביא איתו הגוזם עצמו. את אלה קשה לאמוד בעצמכם, במיוחד לפני שהתחיל הגוזם בעבודה, לכן מומלץ להתברר על המלצות ממכרים, דירוגים באינטרנט, ואפילו על שיחה טלפונית ראשונית עם הגוזם על מנת לאמוד עד כמה הוא מתמצא בנושא ורגיש לצרכים האישיים של מצבכם. כפי שציינו מעלה, עבודת גיזום נכונה יכולה להעלות את העץ שלכם על המסלול לחיים ארוכים ובריאים ובכך לחסוך לכם עלויות גבוהות ועוגמת נפש בהמשך הדרך.

רמת מקצועיות יכולה להיות קשורה לכמות הניסיון שצבר אותו גוזם במשך השנים, מה שנותן לו פרספקטיבה מועילה על מצבו של העץ והיכרות גם עם בעיות יוצאות דופן וכיצד לפתור אותן. אלמנט חשוב נוסף הוא רמת ההכשרה וההשכלה של הגוזם בתחומו – גוזם מוסמך הוא כזה שעבר בהצלחה קורס הכשרה בנושא, ושצבר גם ידע לגבי טיפוח וטיפול בעצים עצמם.

 

ציוד וביטוח

כלי העבודה של הגוזם משפיעים גם הם על עלות הגיזום. גוזמים שמקפידים לעבוד רק עם ציוד איכותי, בטיחותי ועדכני – מן הסתם מוציאים יותר על רכישת ותחזוקת הציוד שלהם. בנוסף, עבודות מסוימות יכולות להסתיים בעזרת ציוד ניסור קל בלבד, בעוד שאחרות דורשות רתמות סנפלינג או אפילו שימוש במנוף.

דבר נוסף שחשוב לוודא הוא שהגוזם מגיע עם כל האישורים והביטוחים הרלוונטיים לפני שאתם מזמינים אותו להתחיל בעבודה.

גיזום עץ דקל

 

אופי העבודה

מאפיין משמעותי ביותר שמרבית האנשים לא חושבים עליו בעת שהם שוקלים גוזם חדש לעבודה. הכוונה היא לאופי ההתנהלות של הגוזם במהלך העבודה עצמה מבחינת מקצועיות, בטיחות ושירות:

עבודה עם מנהל עבודה שנוכח במקום עושה פלאות לאיכות העבודה. היא מסייעת ליום העבודה להתנהל בצורה החלקה והמהירה ביותר ומונעת תאונות ואי-הבנות.

שמירה על כל כללי הזהירות והבטיחות היא חשובה ביותר, לא רק כדי להגן על העובדים עצמם. התנהלות פזיזה וחסרת אחריות עלולה לפגוע משמעותית בעץ עצמו, בבית וברכוש שלכם שנמצאים סביבו, או חלילה בעוברי אורח שנמצאים בסביבה.

טיפול בעצים על פי הצרכים שעולים בשטח, טיפול בריקבונות, חיטוי אזורים רקובים, סילוק מזיקים, שימוש בחומרים אקולוגים וכו'.

שמירה על ניקיון במהלך העבודה ואחריה היא משמעותית יותר מכפי שאולי נדמה לכם לפני שהתחילה העבודה. גיזום עצים יכול להיות עבודה מורכבת שמייצרת לא מעט פסולת בסביבה ועלולה להיות מטרד של ממש. איש מקצוע מכובד יקפיד על עבודה מסודרת ונקיה, ידאג לסילוק הגזם בסופה, וישמור על סביבה נקיה ונעימה.

עבודה על פי לוח זמנים שנקבע מראש, זה חשוב הן לעבודת פינוי הגזם והן לזמן היקר של הלקוח שבמרבית המקרים ירצה להיות נוכח בזמן העבודות.

 

מחיר גיזום עצים זה לא בבת הכל

הרחבנו ודיברנו רבות על מחירים של גיזום עצים אך המוצג לעיל מסביר כי הצעת המחיר שקיבלתם היא לאו דווקא הזולה ביותר. זכרו כי אם תבחרו בשירותי גיזום לא מקצועיים שיצריכו מכם בעוד מספר חודשים להזמין בעל מקצוע בשנית אז יצא שכרכם בהפסדכם. יתרה מכך, תזכרו שעבודה לא מקצועית יכולה להוביל לפגיעה משמעותית בעץ, כזו שלא בטוח שיהיה ממנה דרך חזרה.

אם יש לכם שאלות נוספות הנוגעות למחירים או דברים נוספים – אנחנו ברץ בגובה נשמח לסייע. מוזמנים ליצור איתנו קשר ולקבל מענה מקצועי ואדיב.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם
אלי מרציאנו
אלי מרציאנו
Read More
התרשמתי מאוד מצבי כבר בשיחת הטלפון הראשונה ועוד יותר במהלך העבודה. ממליץ לכל מי שמחפש חברת גיזום וכריתה רצינית מאוד.
גיתית פרידברג
גיתית פרידברג
Read More
שירות מקצועי יוצא דופן בחריצות במאמץ והקשבה לבקשותיי. בנוסף קיבלתי, השכלתי שעבודת הגיזום הינה שיטתית עם ידע והבנה עמוקה של האגרונומיה, וכל זאת פגשתי אצל צבי רזניק. שהגעתי איליו במקרה. (כנראה אין מקריות).
דוד - וועד בית בקריות
דוד - וועד בית בקריות
Read More
"כבר משיחת הטלפון הראשונה עשה רושם שמדובר במקצוענים. נתנו אינפורמציה רחבה כבר בטלפון והסבירו על כל התהליך ולוח הזמנים הצפוי. כרתו לנו מספר עצים וגזמו את השאר, השאירו שטח נקי ועצים בריאים."
אביטל - בית פרטי בקריות
אביטל - בית פרטי בקריות
Read More
נאלצתי לכרות עץ ותיק שהיה אצלנו שנים רבות. הפרידה הייתה לי קשה והייתה צריכה מישהו רגיש וסבלני, ומצאתי את צבי מרץ בגבוה. צבי היה אמפתי, מקצועי ועשה את הדברים על הצד הטוב ביותר, מאז אני ממליצה עליו לכולם.
Tomer W‏
Tomer W‏
Read More
עבודה מקצועית. מסביר ומפרט.
Yuval Netzer‏
Yuval Netzer‏
Read More
מקצוען אמיתי, ראש שקט, טיפול מסור ומקצועי.
Previous
Next
אהבתם? שתפו את העמוד
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
למידע וייעוץ מקצועי