גיזום עצים בגובה

גיזום עצים בגובה

גיזום עץ בגובה יכול להתבצע במספר שיטות מרכזיות. בשורות הבאות סוקר צוות רץ בגובה את האפשרויות השכיחות, את היתרונות והחסרונות שלהן וחולק אתכם טיפים והמלצות של מקצוענים בתחום.

זמן קריאה צפוי  3-4 דקות, מאחלים לכם קריאה נעימה.

גיזום תקופתי הוא טיפול חשוב מאוד לשמירה על בריאותו ושלמותו של העץ. מעבר לתרומה שהגיזום מעניק לעץ ישירות, מבחינת התייעלות חלוקת המשאבים ועידוד הצמיחה של העץ, הגיזום גם עוזר לעץ לחיות בהרמוניה עם סביבתו ועם האנשים שחיים תחתיו – מרחיק אותו מקווי חשמל ויסודות בניינים ומונע הפרעה לתנועה או פיזור פירות על מדרכות. כך העץ יכול להמשיך ולצמוח באותו מקום עוד הרבה שנים. 

אבל מה עושים כאשר מדובר בעץ גבוה ביותר, וקשה להגיע לענפים שזקוקים לגיזום? ובכן, גיזום עצים בגובה הוא אומנות בפני עצמה. זוהי עבודה לאנשי מקצוע מנוסים ומיומנים בלבד, וישנן מספר טכניקות שמאפשרות להם לעשות את העבודה אפילו כאשר העץ גבוה או בלתי נגיש במיוחד. 

עובדת בונוס – העץ הגבוה בעולם מתנשא לגובה של 112.7 מטר (שזה מקביל לבניין בן 30 קומות) והעץ הזה מצוי בפארק רדווד קליפורניה. אצלנו בארץ תוכלו להנות מהאקליפטוסים הגבוהים באזור הצפון, באגמון החולה (גובהם מעל 40 מטרים) ועצי הברושים ביערות מנשה.

גיזום עצים עם רץ בגובה

 

גיזום בעזרת סנפלינג

גיזום בטיפוס, או בשמו השני גיזום בעזרת חבלי סנפלינג, הוא טכניקה מצוינת לכל מי שמחפש גיזום יעיל, מדויק ועדין. במהלך גיזום בטיפוס, נעזר הגוזם בחבלים ורתמות ייעודיות על מנת לאבטח את עצמו ואת הציוד שאיתו הוא עובד.

הטיפוס יכול להתבצע בסיוע דוקרנים אך עתיד לגרום נזק לעץ ועל כן עדיף לדקור רק מה שחותכים. הטיפוס הידני מאפשר לגוזם חופש תנועה גדול יותר ביחס לעץ, וכך הוא יכול לתת לעץ "יחס אישי", לטפל נקודתית ובאופן מדויק ביותר בענפים הבעייתיים.

אמנם מדובר בשיטה מסוכנת יחסית עבור הגוזם עצמו, אולם גוזמים מקצועיים ובעלי ציוד הבטיחות הנדרש מסוגלים לעשות את העבודה במהירות ובבטחה. בכל מקרה, זוהי השיטה עם הסיכון הנמוך ביותר מבחינת סביבת העץ, וגם מבחינת העץ עצמו.

גיזום עצים בגובה בעזרת מנוף

דרך נוספת לגזום עצים בגובה רב היא בעזרת מנוף בעל סל הרמה. הרעיון הוא פשוט: המנוף מתקרב ככל הניתן לעץ הדורש גיזום, עד כמה שהקרקע מאפשרת אליו גישה. לזרועו של המנוף מחובר סל שבו יכול לעמוד הגוזם ביחד עם המסור החשמלי וכל ציוד אחר שיזקק לו לשם הבטיחות ולשם עבודת הגיזום עצמה. המנוף מביא את העובד בדיוק לגובה שאליו יש להגיע בעץ, בכדי שיוכל לבצע את העבודה בקלות ובמהירות.

לעבודה עם סל הרמה ישנם מספר יתרונות ברורים, ובראשם היכולת להגיע לעצים גבוהים במיוחד שלפעמים אין דרך לטפס אליהם בעזרת חבלי סנפלינג. עם זאת, חשוב להבהיר כי לטכניקה זו ישנם גם מספר חסרונות משמעותיים:

  • סרבול העבודה והארכת יום העבודה – במקרים מסוימים, העבודה עם מנוף בעל סל הרמה דורשת עבודת הכנה מוקדמת על מנת להכיר את השטח ולהכין אותו לגישה  של כלי הרכב הכבד.

 

  • בניגוד לעבודת הטיפוס, גוזמים שעובדים מתוך סל הרמה מוגבלים בחופש התנועה שלהם ואינם מסוגלים להגיע בחופשיות לכל נקודה ונקודה על גבי העץ. בשל כך, עבודת הגיזום המתקבלת עלולה להיות פחות מקצועית או פחות מדויקת.
    בטיפוס בעזרת סנפלינג יש בידי הגוזם גמישות רבה יותר ואפשרות בחירה הרבה יותר ממוקדת מאשר באמצעות עבודת מנוף. הגוזם יכול לחתוך את הענפים שבחר בהם מראש, ענפים שיאפשרו לעץ להגליד בצורה טובה ומהירה יותר. מנגד, בעבודות גיזום עצים עם מנוף מופעל כוח רב יותר ובמרבית המקרים נשברים ענפים שלא היו צריכים להישבר או להיחתך, וכתוצאה מכך יוצאות התפרצויות חדשות ואף יכולה להיווצר חדירה של מזיקים (הנובעת עקב אי הגלדה).

 

  • מאחר וסל הרמה דורש ציוד כבד ויקר, בנוסף לעובדים בעלי הכשרה ורישיון על מנת לתפעל אותו, לרוב העבודה עם מנוף תהיה יקרה יותר מאשר גיזום בטיפוס. עד כמה יעלה המחיר, תלוי בשלל פרמטרים המאפיינים את העבודה המסוימת, כגון: כמה עצים יש לגזום, מה הגובה שלהם, עד כמה קשה הגישה אל העץ, סוג העצים וכמות הגזם הצפויה.

גיזום עץ בגובה בעזרת מנוף

 

עבודות גיזום בגובה – רץ בגובה

לא בכדי השם שלנו הוא רץ בגובה. הניסיון שלנו מתבסס על שנים של עבודות גיזום מאתגרות של העצים הגבוהים ביותר עליהם אתם יכולים לחשוב: גיזום עצי דקל, עצי ברוש, עצי אקליפטוס וכד'.

אנחנו מבצעים עבודות גיזום בגובה מורכבות ומאתגרות, בעיקר בזכות צוות עובדים מיומן המטפס על חבלי סנפלינג להנאתו וכמובן גם לביצוע העבודות.

אנחנו ברץ בגובה אוהבים לגזום במקצועיות ובמינימום נזק לעצים, כך שהעבודה בגובה באמצעות ציוד מתאים מאפשרת לנו לעשות זאת בדיוק, ביעילות ובמקצועיות.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם
אלי מרציאנו
אלי מרציאנו
Read More
התרשמתי מאוד מצבי כבר בשיחת הטלפון הראשונה ועוד יותר במהלך העבודה. ממליץ לכל מי שמחפש חברת גיזום וכריתה רצינית מאוד.
גיתית פרידברג
גיתית פרידברג
Read More
שירות מקצועי יוצא דופן בחריצות במאמץ והקשבה לבקשותיי. בנוסף קיבלתי, השכלתי שעבודת הגיזום הינה שיטתית עם ידע והבנה עמוקה של האגרונומיה, וכל זאת פגשתי אצל צבי רזניק. שהגעתי איליו במקרה. (כנראה אין מקריות).
דוד - וועד בית בקריות
דוד - וועד בית בקריות
Read More
"כבר משיחת הטלפון הראשונה עשה רושם שמדובר במקצוענים. נתנו אינפורמציה רחבה כבר בטלפון והסבירו על כל התהליך ולוח הזמנים הצפוי. כרתו לנו מספר עצים וגזמו את השאר, השאירו שטח נקי ועצים בריאים."
אביטל - בית פרטי בקריות
אביטל - בית פרטי בקריות
Read More
נאלצתי לכרות עץ ותיק שהיה אצלנו שנים רבות. הפרידה הייתה לי קשה והייתה צריכה מישהו רגיש וסבלני, ומצאתי את צבי מרץ בגבוה. צבי היה אמפתי, מקצועי ועשה את הדברים על הצד הטוב ביותר, מאז אני ממליצה עליו לכולם.
Tomer W‏
Tomer W‏
Read More
עבודה מקצועית. מסביר ומפרט.
Yuval Netzer‏
Yuval Netzer‏
Read More
מקצוען אמיתי, ראש שקט, טיפול מסור ומקצועי.
Previous
Next
אהבתם? שתפו את העמוד
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
למידע וייעוץ מקצועי