גיזום עצים עם מנוף

גיזום עצים עם מנוף

מרבית העצים שגדלים בסביבת בני אדם זקוקים לעבודת גיזום מפעם לפעם. גיזום עצים הוא עבודה שדורשת מומחיות ומיומנות, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעבודת גיזום עצים עם מנוף. אז מתי יש להשתמש במנוף לגיזום או כריתת עצים, מי יבצע את העבודה הזו ואיך זה עובד? כל התשובות במדריך שלפניכם.

 

גיזום וכריתה – על מה ולמה?

ככלל, אפשר לחלק את הסיבות לגיזום או כריתה של עצים לשני סוגים – לטובתנו ולטובת העץ.

הגיזום הוא בריא למינים רבים של עצים, עוזר להם לחלק בצורה נכונה יותר את המשאבים שלהם ובכך למעשה מעודד גדילה נכונה ובריאה יותר.

רבים נוטים לחשוב כי עצים לא רוצים שניגע בהם וללא מעורבות בני אדם הם לא מהוים סכנה אך לא כך הדבר.  העצים נטועים ללא מחשבה על טיב האדמה בהתאמה לטיב שורשי העץ (מה שגורם לנפילת עץ יחד עם שורשיו). יחד עם זאת, עצים הובאו ממושבות בית גידול נוח במדינת גדילתם והובאו לארץ וכן הלאה.

אם כן למה לגזום? כי העץ שגדל אצלנו בגינה/ברחובות, גדל לפי תנאי הסביבה שלו וישנם ענפים שגדלים בזוויות חדות (שמחלישות אותם) או בצמיחה מהירה עקב עודף מים.

כאשר שענף יקרוס מעצם היותו ממוקם בנקודה וזווית לא נכונה, הפצע שייפער יהיה פתח למזיקים ורקבונות שיביאו למות העץ כולו.

לעתים הגיזום נועד למנוע בעיות עתידיות, כגון צמיחה בזווית שתגרום לעץ לקרוס בעתיד (ככלל ישנם עצים שנוטים בזווית חדה ועם זאת יציבים מאוד בשל יכולת הפיצוי של העץ), גדילה לעבר קווי חשמל, לכיוון הכביש, לחצר השכן וכו'. בנוסף, חשוב למנוע מהעץ להפוך למטרד, כלומר שלא יחסום מדרכות, יפגע בתשתיות או יפזר את פירותיו על המדרכה.

במקרים קיצוניים, כמובן, כאשר המטרד הופך לסכנה של ממש – לא תהיה ברירה אלא לכרות את העץ או להעתיק אותו ממקומו.

גיזום עצים עם רץ בגובה

 

איך גוזמים עץ גבוה או בלתי נגיש?

עבודת הגיזום הופכת למאתגרת יותר ככל שהעץ גבוה יותר או שהגישה אליו חסומה מכל סיבה שהיא. במקרים רבים, הפתרון לבעיה יהיה גיזום עצים עם מנוף, מאחר ושיטה זו היא נוחה ובטוחה יחסית לשיטות אפשריות אחרות. המנוף מאפשר לנו להגיע ישירות לגובה המבוקש כך שהגיזום יתבצע ביעילות ובמהירות. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי גיזום עצים עם מנוף הוא פחות מדויק ועדין, וכמובן – הבאת מנוף ושכירת גוזם עצים בעל הכשרה לעבודה עם מנופים, כמובן תגיע ביחד עם תוספת במחיר.

גיזום עץ עם מנוף

 

 

חשוב לציין שבכל מקרה שבו אפשרי לגשת לעץ בשיטה אחרת, נעדיף להימנע מהשימוש במנוף. אם מדובר בעץ של חמישה מטרים ומטה, אפשר במקרים מסוימים לגשת אליו בעזרת סולם מאובטח ולבצע את הגיזום בזהירות בצורה זו. לחלופין, גם במקרה של גיזום עצים גבוהים יותר ניתן לטפס על העץ בעזרת ציוד סנפלינג וכך לגזום את העץ בצורה מדויקת יותר. שיטה זו מומלצת במיוחד כאשר מדובר בעבודת גיזום עדינה ומסובכת יחסית שבה חשוב שלא לגרום נזק לסביבתו של העץ.

דוגמה שמתרחשת לא מעט –  חברות גיזום שעובדות עם מנוף והגיעו על מנת לאוורר את העץ ולהכניס אור לבית ולדשא אך במהלך העבודה עם המנוף גרמו לשבירה של ענפים, כך שיגרמו לבעיה שבאו למנוע לחזור בשנית.

 

מי יכול לגזום עצים עם מנוף?

בקצרה: ממש לא כל אחד.

גיזום לבדו דורש ידע נרחב לגבי תכונותיו וצרכיו של העץ, אופיו של כל מין והצורה הנכונה לגזום ענפים כך שישרתו את העץ ולא יפגעו בו. מעבר לכך, השימוש במנוף כמובן דורש על פי חוק רישיון וביטוחים מתאימים: כל אנשים הצוות חייבים לעבור הכשרה מטעם משרד העבודה שבמהלכה לומדים כיצד לתפעל את המנוף בצורה נכונה, וכיצד לשמור על הבטיחות של עצמם, של הסביבה והרכוש סביב העץ וסביב המנוף, וכמובן על הבטיחות של עוברי אורח וכל מי שנמצא בסביבה.

 

כמה יעלה לי גיזום עצים עם מנוף?

כאמור, בכל מקרה שניתן לגזום את העץ בשיטה אחרת וללא שימוש במנוף, נעדיף להימנע מהשימוש במנוף. הסיבה העיקרית לכך היא תוספת המחיר ללקוח. גודלה של התוספת בעלות תלויה בפרמטרים שונים – תנאי השטח סביב העץ, יכולת הגישה של המנוף עד לנקודה שממנה ניתן לגזום, אורך המנוף, סוג וגובה העצים, וכו'.

שימו לב כי במקרים של העתקת עצים יהיו עלויות גבוהות יותר באופן משמעותי.

 

גיזום בגובה עם מנוף - רץ בגובה

 

רץ בגובה – מומחים בגיזו‎ם עצים עם מנוף

אצלנו ב"רץ בגובה" עבודה מעל לעצים, בניינים וקווי מתח הם עניין שבשגרה וטיפול בעצים גבוהים הוא הלחם והחמאה שלנו.

העובדים של רץ בגובה עוברים כולם הכשרה מקיפה בנושאי בטיחות וגם בנושאים מקצועיים של טיפול בעצים וגיזום נכון לשם קבלת התוצאות הגבוהות ביותר. אנחנו מגיעים אליכם עם שנים רבות של ניסיון במקצוע ואחרי עבודה עם מינים רבים של עצים ובסוגים שונים של שטחים.

בידינו יש את כלל האפשרויות לביצוע גיזום של עצים גבוהים או כריתתם, החל מטיפוס של גוזם אילנאי בעזרת סנפלינג, גיזום עצים עם מנוף ואף עבודה ידנית עם סולמות וחבלים כאשר הדבר אפשרי.

מזמינים אתכם להתייעץ איתנו, לשאול שאלות ולקבל מענה מקצועי ואדיב.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם
אלי מרציאנו
אלי מרציאנו
Read More
התרשמתי מאוד מצבי כבר בשיחת הטלפון הראשונה ועוד יותר במהלך העבודה. ממליץ לכל מי שמחפש חברת גיזום וכריתה רצינית מאוד.
גיתית פרידברג
גיתית פרידברג
Read More
שירות מקצועי יוצא דופן בחריצות במאמץ והקשבה לבקשותיי. בנוסף קיבלתי, השכלתי שעבודת הגיזום הינה שיטתית עם ידע והבנה עמוקה של האגרונומיה, וכל זאת פגשתי אצל צבי רזניק. שהגעתי איליו במקרה. (כנראה אין מקריות).
דוד - וועד בית בקריות
דוד - וועד בית בקריות
Read More
"כבר משיחת הטלפון הראשונה עשה רושם שמדובר במקצוענים. נתנו אינפורמציה רחבה כבר בטלפון והסבירו על כל התהליך ולוח הזמנים הצפוי. כרתו לנו מספר עצים וגזמו את השאר, השאירו שטח נקי ועצים בריאים."
אביטל - בית פרטי בקריות
אביטל - בית פרטי בקריות
Read More
נאלצתי לכרות עץ ותיק שהיה אצלנו שנים רבות. הפרידה הייתה לי קשה והייתה צריכה מישהו רגיש וסבלני, ומצאתי את צבי מרץ בגבוה. צבי היה אמפתי, מקצועי ועשה את הדברים על הצד הטוב ביותר, מאז אני ממליצה עליו לכולם.
Tomer W‏
Tomer W‏
Read More
עבודה מקצועית. מסביר ומפרט.
Yuval Netzer‏
Yuval Netzer‏
Read More
מקצוען אמיתי, ראש שקט, טיפול מסור ומקצועי.
Previous
Next
אהבתם? שתפו את העמוד
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
למידע וייעוץ מקצועי